Ga naar de inhoud
Kasteel Ter Lede

Kasteel Ter Lede

Sinds 1887

  • Geschiedenis
  • Het domein
    • Tuin
    • Kasteel
  • Contact
    • Contact
  • Buren info
  • FIETSPUNT TER LEDE
  • Geschiedenis
  • Het domein
  • Contact
  • Buren info
  • FIETSPUNT TER LEDE

Kasteel

Grote zaal
SuperKop!
Kleine zaal

Technologische snufjes:

De kasteelheer is een technologiefreak en verteld hier graag alles over op Nerdland!

Fun facts: instagram

Koffie

Een hobby van de kasteelheer

Terras

Het terras is dé plek om alles in je op te nemen of om gezellig na te praten.

De inkomhal

kasteelheer.be

De fun-work-trouble facts van de moderne kasteelheer.

Eens wat eenvoudiger... Fietsje uit koetshuis (tja Eens wat eenvoudiger... Fietsje uit koetshuis (tja der ligt wel wat) dat ik eens wilde gebruiken, maar eerst even moest fixen...

Twas precies wel wat raar... Veel te korte ketting en spanner niet waar hij moet zitten.

Maar tis gefixt met een nieuwe ketting en wat kleine aanpassingen.

Voila volgende week test op treinritje naar Leopoldsburg.
Instagram bericht 18134498344490105 Instagram bericht 18134498344490105
Voor opbouw komt afbraak... De volledige inkom, pr Voor opbouw komt afbraak... De volledige inkom, prachtig stukje van het kasteel 🏰, moet vernieuwd worden.

Deze constructie kwam los van het kasteel, scheurde letterlijk los... Daarnaast waren bijna alle balustrade paaltjes gescheurd en beschadigd. 

Dus dit was een werkje van elke maanden....

...maar nu kan de afwerking beginnen!!
Ontspanning int weekend deel 1: 60km stappen ! De Ontspanning int weekend deel 1: 60km stappen !

De Molse 60! Een top wandeling, start om 5h smorgens, in de Antwerpse Kempen.

Met wat gelijkergezinde zotten (die dat meer doen) ben ik samen met mijn fantastische vrouw @katleenmoonen de uitdaging aangegaan. 

Weer een ervaring rijker, en een paar blaartjes uiteraard!

Jippi!
Projectje! Hergebruik telefoonboxen @infrabel.be Projectje! Hergebruik telefoonboxen @infrabel.be 

Aangezien deze prachtige Inox boxen een herbestemming moesten krijgen (vaste telefonie is wat passé) heb ik me kandidaat gesteld om 10st te herbestemmen.

Zelf hebben we al 4 projecten in gedachten, maar heb je zelf nog een hypercool idee: ik geef er 2 weg aan de beste ideetjes!

1. Like 
2. Comment je cool idee en tag je beste maat

De jury kiest vervolgens het leukste uit.

@nerdlandbe: ik ben zeker dat we wel een coole box kunnen tentoonstellen op de stand van @infrabel.be ... (Die van ons gaat alvast vrijwilligen, als trotse medewerker van Infrabel)
@lievenscheire : had je geen coole pakjes/brievenbus met automatische poortsturing met RFID nodig?

Go nuts guys, go nuts!
Beetje boeren! Patatjes planten, lekker zene. We Beetje boeren! Patatjes planten, lekker zene.

We zien wel of het lukt...
Water in de kelder... Miserie! Nu ja, we wisten h Water in de kelder... Miserie!

Nu ja, we wisten het wel al even, de prachtige inkom is aan restauratie toe. Om dit euvel op te lossen zijn er wel wat traantjes gevloeid... De hele inkom in namelijk gezakt, dus hebben we heel wat moeten herstellen.

1. Tegels uitbreken
2. Scheuren uitbreken
3. Tegels opnieuw leggen
4. Scheuren dichten
5. Grote voegen uitslijpen (das eigenlijk een scheur)
6. Grote voegen dichten met rubber 
7. Voegen 

Tadaaaa 

Der zal al een hoop minder water binnensijpelen...

...hoop ik.

Jippi, tijd voor een bietje
RVV: het hoogtepunt van de Vlaamse wielerwereld. d RVV: het hoogtepunt van de Vlaamse wielerwereld. daar moeten we bij zijn!

Bedankt aan @skodabe voor de prachtige begeleiding bij dit event, met professionele ondersteuning van living legend @stybarzdenek 

Leuk meegenomen om even te passeren als held van de dag in het VTM nieuws van 13h.

Het moet niet altijd hard werken zijn, af en toe hard rijden mag ook.
Zandstralen! Voor alles nen eerste keer! De inkom Zandstralen! Voor alles nen eerste keer!

De inkom is echt wel een project op zich. In dit deeltje: verf van 100 jaar afsteken, en dan de rest zandstralen. 

We weten nu water het water in de kelder van komt ...

Maar wel echt cool!!!!

Laat de herstelwerken maar beginnen!
1 April! Hahahaha Ze moeten hun spruitjes maar l 1 April! Hahahaha 

Ze moeten hun spruitjes maar leren opeten....
Volg op Instagram

Copyright © 2026 Kasteel Ter Lede Privacy Policy | Bold Photography door Catch Themes
Scroll omhoog